Fifth grade (Grado 5°)
FIRST TERM (Primer período)
Health and life: I respect my body (Respeto mi cuerpo)
GOALS:
1. To identify vocabulary related to objects for personal hygiene. (Identificar vocabularies relacionado a objectos para la hygiene personal.)
2. To make use of simple expressions about personal hygiene. (Hacer uso de expressions simples sobre hygiene personal.)
WEEK #1
SEMANA #1
OBJECTS FOR PERSONAL HYGIENE
(Objetos de higiene personal)
🔉
🔎Estos elementos son muy importantes para el cuidado personal. Hay algunas acciones que realizamos utilizando estos productos.
Example: I use the perfume to smell nice.
Let's think about these actions. You can download the activity here. (Pensemos en estas acciones. Puedes descargar la actividad aquí.)➽ Activity
WEEK #2
SEMANA #2
Goals:
1. To recognize vocabulary and simple expressions to talk about daily routines. (Reconocer vocabulario y expresiones simples para hablar de rutinas diarias)
2. To ask and answer questions related to daily routines. (Preguntar y responder preguntas relacionadas con rutinas diarias)
3. To describe the own daily routine during the quarantine and family members' routines. (Describir la propia rutina diaria durante cuarentena y la de la familia)
MY DAILY ROUTINE
(Mi rutina diaria)
Pop Question😎
What is a daily routine? Write your answer on the comments section below.
(¿Qué es una rutina diaria? Escribe tu respuesta abajo en la sección de comentarios)
There are more expressions in this video that might be useful
(Hay más expresiones en este video que pueden ser útiles)
Remember!
(¡Recuerda!)
ALWAYS: SIEMPRE
USUALLY: USUALMENTE
OFTEN: FRECUENTEMENTE
SOMETIMES: ALGUNAS VECES
HARDLY EVER: CASI NUNCA
NEVER: NUNCA
(Ahora, es tu turno de hablarme de tu rutina diaria durante la cuarentena)
Audio de "Samantha's daily routines"
Descarga aquí
⤋
Comentarios
Publicar un comentario